Egen etikett till Årets perenn

Ny marknadsföring av Årets perenn!

Årets perenn har blivit ett mycket lyckat och framgångsrikt koncept. Perennagruppen utser varje år en perenn som är frisk, härdig, vacker och lättskött. Och nu får Årets perenn en egen etikett!

Syftet är att lyfta fram konceptet ytterligare och ge extra uppmärksamhet till den sort som har blivit utvald. Alla plantor som levereras från våra svenska plantskolor som är medlemmar i Perennagruppen kommer att märkas med den nya etiketten och det blir lättare för kunderna att hitta Årets perenn i gardencenter.

Inspirationen kommer delvis från märkningen av Grönt kulturarvs lyckade marknadsföring med egen etikett för att försäkra varans äkthet.

Årets perenn 2016 är liten kärleksört, Hylotelephium cauticola, och är den första som kommer att synas i butik med etiketten. Liten kärleksört är en höstblommande perenn som bildar tjusiga kuddar och passar utmärkt i rabattkanter, krukor och på murar.

Perennagruppen består av ett 10-tal företag från sydligaste Skåne till Mellansverige, som aktivt och yrkesmässigt odlar perenner i Sverige. Perennagruppens medlemmar är alla anslutna till LRF Trädgård/Plantskola.

Press Årets perenn egen etikett

De ljusgröna etiketterna kommer att följa med alla årets perenner från medlemmar av perennagruppen tillsammans med företagens vanliga etiketter.

Press Årets perenn egen etikett

Årets perenn, liten kärleksört, har redan tittat upp från sin vintervila.

Press Årets perenn egen etikett

De nya etiketterna gör det lättare för konsumenter att hitta Årets perenn bland alla andra perenner.